neljapäev, 1. juuni 2017

Piiravate uskumuste muutmine

On Sul on mõni äge unistus, mida sooviksid kunagi ellu viia, aga tunned, et miski hoiab Sind tagasi?
Üsna suure tõenäosusega on see tagasihoidev jõud kas hirm või siis mõni piirav uskumus.

Meie mõtted tekitavad tundeid, tunded panevad meid tegutsema ning teod annavad tulemusi. Aga kust meie mõtted üldse tulevad? Mõtted pärinevad meie alateadvuses olevatest uskumustest ja uskumused ise on võetud üle teistelt inimestelt juba väga varajases lapsepõlves.
Väga paljud uskumused on meile õpetatud meie endi vanematelt, kes näiteks räägivad: "Raha ei kasva puu otsas!", "Rikkad on ahned!", "Raha tuleb raske tööga!".
Kuna uskumused tekivad niivõrd noores eas, võib juhtuda, et nad kujunevad välja vildakad, sest meil ei ole veel piisavalt elukogemust, mille põhjal ise objektiivseid järeldusi tekitada. Seega tekivad vahel uskumused, mis meid ei toeta ja on pigem kahjustavad ning hoiavad meid tagasi. Uskumused juhivad aga suurt osa meie elust ning kui me neid pidevalt kriitilise pilguga üle ei vaata, võime isegi 65 aastasena uskuda mingeid täiesti naeruväärseid asju, mis on tekkinud kolmeaastase elukogemuse pealt.
Kui võtta kaks täiesti erinevat inimest, kellest ühel on uskumus, et ma pole mitte midagi väärt ja teine, kes usub, et ta väärib ainult parimat, siis need kaks inimest käituvad ühes ja samas seltskonnas täiesti erinevalt ning saavad seeläbi ka teistega suheldes hoopis teistsuguseid tulemusi.

Uskumused > Mõtted > Tunded > Tegutsemine > Tulemused

Ehk siis kui muudad ära oma uskumused, saad ka teistsuguseid tulemusi.

Inimesed küsivad tihti: "Aga kust ma üldse tean, et mul mingi piirav uskumus on ja ma ei tea, mis mu piiravad uskumused üldse on ."

Üks päris tõhus meetod enda piiravate uskumuste tuvastamiseks on järgmine: mõtle kõigepealt mingile unistusele või eesmärgile, mida sooviksid saavutada, aga mida sa pole siiamaani teinud ning mille puhul on miski sind tagasi hoidnud. Nüüd kujutle, kuidas sa seda unistust juba homme ellu viima hakkad. Pane nüüd hoolega tähele, mis vastulauseid su mõistus hakkab tekitama - N: "Tahaks küll, aga... mul pole aega!", "...ma olen liiga vana!", "...ma olen liiga noor!", "...ma pole piisavalt tark!" , "...mul pole piisavalt teadmisi!", "...mul pole raha!". Kõik mõtted, mis  peale seda "aga..." tulevad,  ongi tavaliselt piiravad uskumused.
Kõige levinumad piiravad uskumused on tavaliselt "Ma pole piisavalt hea!", "Ma ei vääri seda!", "Mul pole piisavalt raha!", "Ma olen liiga vana!", "Ma olen liiga noor!", "Mul ei ole piisavalt haridust!", "Ma ei saa hakkama!" jne.
Henry Ford on öelnud ühe väga kuulsa tsitaadi: "If you think you can or if you think you can`t, you`re  right." ("Kui sa arvad, et sa suudad või arvad, et ei suuda - mõlemal juhul on sul õigus.")
Öeldakse, et uskumused juhivad lausa 95% meie elust.

Kui soovid teada saada, millised on Su piiravad uskumused, siis tee palun see harjutus kirjalikult läbi - mõtle enda unistuse elluviimise peale ning pane kirja kõik vastulaused, mida su mõistus tootma hakkab. Kirjalikult sellepärast, et käsitsi kirjutades on meil ühendus alateadvusega ning seetõttu ligipääs palju sügavamale infole ja taipamistele.

Nüüd, kus on teada enda piirav(ad) uskumus(ed), oleks kasulik see asendada mõne toetava uskumusega, mis viiks meid elus edasi ja aitaks unistusi ellu viia.
Toetav uskumus on sageli piirava uskumuse täielik vastand.
Proovigi nüüd leida igale oma kirjapandud piiravale uskumusele mingi vastulause, mis on pigev toetav.
Näiteks "Ma pole piisavalt hea" vastand võiks olla "Ma olen juba ammu piisavalt hea täpselt sellisena, nagu ma olen!"
"Mul pole piisavalt raha!" > "Raha on igal pool külluses ning seda on võimalik alati juurde teenida, kui inimestele piisavalt väärtust luua!"
"Ma olen liiga vana!" > "Kui ma olen 30 aastane, siis on mul veel vähemalt 30-40 aastat, et mingi uus oskus endale omandada ja 30 aastaga jõuab saavutada väga palju. Colonel Sanders oli 62 aastane, kui oma kuulsa kanatoiduretseptiga läbimurde saavutas (KFC)."
"Mul ei ole piisavalt haridust!" > "Paljud miljonärid on kooli üldse pooleli jätnud ja sellegipoolest saavutanud tohutu jõukuse!"

Afirmatsioonid

Kui piiravatele uskumustele on toetavad vastulaused leitud, oleks vaja hakata neid endale sisendama, et neid ka uskuma hakata. Selliseid positiivse sisuga sisendusi nimetatakse afirmatsioonideks.
Et afirmatsioonid mõjuma hakkaksid, on neid vaja pidevalt korrata ning eriti hästi mõjub see, kui kordamist teha tugeva emotsiooniga ning oma keha kaasates (näiteks kätega samal ajal jõuliselt vehkides).
Ma ise olen afirmatsioone endale juba aastaid sisendanud ning mingi aja pärast hakkavad nad tõesti mõjuma, kuid siis avastasin ühe palju efektiivsema meetodi.
Nimelt - kui korrata neid afirmatsioone oma mõtleva mõistusega, siis ei pääse uued uskumused kohe alateadvusesse ja neid on vaja enne tohutult korrata, kui nad automaatseks muutuvad. Kui aga viia enne afirmatsioonide sisendamist enda aju alfatasandile (siis kui ajus domineerivad alfalained), tekib sild teadvuse ja alateadvuse vahel ning uued uskumused lähevad otse alateadvusesse - alateadvus juhib enamust meie elust.
Selleks, et ennast alfatasandile viia, võib näiteks mediteerida, teha joogat, Shindo venitusi või mõnda muud väga lõõgastavat tegevust. Võib ka lihtsalt mere ääres lainete loksumist kuulata või vaadata põlevat lõket. Alfalained on domineerivad ka näiteks vahetult peale ärkamist - ehk siis hea on teha afirmatsioone kohe ülesse tõustes.

Olen ise sellise  protsessi korduvalt läbi teinud ja täiesti uskumatu, kui kiiresti uued uskumused mõjuma hakkavad.
Näiteks oli mul varem selline piirav uskumus, et ma ei vääri edukate inimestega suhtlemist, sest ma ei ole ise veel edukas. Tundsin, et selline piirav uskumus ei lase mul enda täit potentsiaali saavutada ning mõtlesin, et tahaks selle ära muuta.
Viisin siis ennast Shindoga alfatasandile ning sisendasin endale uue uskumuse: "Ma väärin edukate inimestega suhtlemist!".  Järgmisel päeval läksin Investeerimisklubi üritusele, kus käib koos päris palju edukaid inimesi ja minu üllatuseks olid igasugused hirmud nendega suhtlemise ees nagu peoga pühitud. Lähenesin mitmele päris edukale inimesele absoluutselt ilma igasugute hirmudeta ning suhtlesin nendega täiesti vabalt. Täiesti ulme, kui kiiresti see meetod mõjus.
Nüüdsest olen seda tehnikat kasutanud ka teiste piiravate uskumuste vastu - kogemus ütleb, et mõne uskumuse puhul toimib see efektiivsemalt kui teise puhul, sest vahel on mitu uskumust omavahel põimunud ning sõltuvad teineteisest ning siis on vaja nende lahtiharutamiseks veidi rohkem aega.
Tõsi, piiravate uskumuste asendamine toetavate uskumustega nõuab küll vaeva ja tegelemist, aga saadav kasu ületab vaeva mäekõrguselt, sest uskumused juhivad ju kogu meie elu!

Mõtle, mis kõik on võimalik, kui sa enda piiravad uskumused uute positiivsete uskumustega asendad!

---------------------------------------------------------------------------------

P.S. Kui tahad hakata Mintoses investeerima, oleksin väga tänulik, kui kasutad liitumisel seda linki - siis saame mõlemad oma tootlusele 1% veel lisaks.

2 kommentaari: