laupäev, 26. oktoober 2019

Kelle nõu kuulda võtta?

Vahel oleme segaduses, sest erinevad inimesed annavad väga vastandlikku nõu ja lõpuks ei teagi enam, keda kuulata ja keda mitte.
Olen enda jaoks aja jooksul välja kujundanud teatud filtritesüsteemi, millest lasen enne info läbi, kui teiste nõu üldse kuulda võtan. Selleks küsin endalt järgmisi küsimusi:

1. "Kas sellel inimesel on minu suhtes üldse head kavatsused?" 

Tihtipeale ei ole nõuandjatel sinu suhtes üldse parimad soovid. Mõnikord üritavad inimesed teiste väärtust kahandada, et seeläbi justkui enda oma kergitada. Vahel soovivad inimesed ka enda tähtsusevajadust rahuldada tehes näo, justkui oleksid nad mingil alal eksperdid. 
Või kas võib sellel inimesel äkki mingi omakasu mängus olla? Äkki tahab ta kritiseerimisega panna mind tegema midagi, mis tema jaoks kasulik on?
Kuulan neid, kelle puhul ma saan aru, et nad soovivad mulle head.
Miks ma peaksin püüdlema selliste inimeste heakskiitu, kes mulle isegi head ei soovi?


Vahel aga pelgalt heatahtlikkusest ei piisa.
Vahel annavad nõu inimesed, kes tõepoolest soovivad sulle parimat, kuid kahjuks pole nad ise selles valdkonnas midagi saavutanud.
Tony Robbins õpetab: "Model the best". Otsi ülesse parimad, kes on saavutanud seda, mida sinagi tahad saavutada ja jäljenda nende tegevusi. Ehk siis küsimus nr 2:
2. "Kas see inimene on saavutanud seda, mida mina soovin saavutada ja kas ta elab sellist elu, mida mina sooviksin elada? Kuula neid, kes on juba saavutanud seda, mida sina soovid saavutada ning kes teavad millest nad räägivad.

3. "Kas selle inimese nõuanne on kooskõlas minu unistuste ja eesmärkidega ning aitab mul neid saavutada?"

Kui tema nõuanne ei aita mind mitte kuidagi, siis miks ma teda kuulama peaksin?

4. "Kas selle inimese väärtused on minu väärtustega kooskõlas?"

Vahel inimesed tõesti soovivad sulle head ja nad ka teavad, mida nad räägivad, sest nad on tõepoolest selle ise kõik läbi teinud, kuid see nõuanne ei ole lihtsalt õige sinu jaoks ning sinu väärtustega kooskõlas.
Mis tunde see nõuanne tekitab? Usalda enda sisetunnet! Kui see nõuanne tekitab halva tunde, on parem sellega mitte kaasa minna!

Kokkuvõtteks:
1. Kuula neid, kes soovivad sulle head!
2. Kes teavad millest nad räägivad. 
3. Kes elavad sellist elu, mida sina tahaksid elada.
3. Kuula seda, mis aitab sul enda unistusi ja eesmärke saavutada.
4. Kuula seda nõu, mis on sinu väärtustega kooskõlas!

Tegin samal teemal ka video, mida saab vaadata Tee Õnne Poole Facebooki lehel:
https://www.facebook.com/254926811864360/videos/836284803491211/?eid=ARC3zMsq4nII3bBDPqpe-0kQV_6nGv4J1cWV09pmVDKuN0zkkWasolV2yvG8xdqtgABkwJH_Q9dvrYoB

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar