pühapäev, 6. jaanuar 2019

Õnnestumise reeglid (Date With Destiny õppetunnid)

 Osalesin 6-11. detsembril Anthony Robbinsi koolitusel Date With Destiny, mida peetakse tema üheks kõige väärtuslikumaks ja parimaks koolituseks. Jagan ajapikku sellelt koolituselt saadud õppetunde. 

Üheks kõige olulisemaks taipamiseks, mis ma sellelt koolituselt sain, on see, millised reeglid meil elu kohta on ning millised peavad meie arvates asjad olema. Nimelt on meil alateadlikult igasugused reeglid, mis moodi asjad olema peaksid, et me saaksime tunda kindlustunnet.

Mida rohkem meil aga igasuguseid reegleid elu kohta on, seda rohkem sõltub õnnetunne igasugustest välistest tingimustest ja teguritest, mida sageli ise üldse kontrollidagi ei saa ning seda raskem on elus õnnelik olla.

Reeglid saab siiski ka enda kasuks pöörata ning need enda kasuks tööle panna. Nimelt, kui me seame endale õnnestumiseks hästi lihtsad reeglid ning ebaõnnestumiseks hästi rasked tingimused, siis saad sa ise oma elu ja õnnetunnet palju paremini juhtida ja kontrollida. Siis on väga lihtne õnnestuda ja väga raske ebaõnnestuda. Meie õnnetunne sõltub nimelt suurel määral sellest, kui suures osas me tunneme, et meil enda elu üle kontroll on. Siis ei juhi sind mingid reeglid, mis on su alateadvuses ja mida sa ise üldse ei teadvustagi, vaid haarad kontrolli enda kätte, teed ise endale reeglid ja juhid ise enda elu.

Reegleid saab ise ümber teha, sest niikuinii on need meie endi poolt välja mõeldud. Mõnikord on meil ka kellegi teise reeglid, mille me oleme enda omaks teinud (näiteks vanemate või ühiskonna reeglid) ning siis saab teha teadliku otsuse ja vaadata, kas need reeglid on minu suhtes üldse toetavad või mitte. Kui need kellegi teise reeglid ei ole üldse mind toetavad või minu tõelise olemusega kooskõlas, siis saab teha otsuse nendel vanadel reeglitel minna lasta ning teha ise endale uued ja sobivamad reeglid.

Tegin üks päev just kirjalikult ühte harjutust. Mind on nimelt pikka aega kummitanud uskumus, et ma pole piisavalt hea. Nüüdseks olen sellest uskumusest küll suures osas lahti saanud, aga mõtlesin huvi pärast kirja panna, mis reeglid mul selle uskumusega seoses varasemalt olnud on. Enda üllatuseks sain kokku kuskil viis vihikulehekülge igasuguseid reegleid, mis olid päris karmid ja mida oli väga lihtne täita. Pole siis ime, et ma uskusin pikka aega, et see uskumus oli tõsi, sest sellele oli niivõrd lihtne kinnitust leida. Noppisin välja mõned näited.

Ma ei ole piisavalt hea siis, kui:
  1. ma tunnen ennast väsinuna ja kui mu enesetunne ei ole hea.
  2. inimesed mind ignoreerivad ja minust välja ei tee.
  3. ma näen kedagi, kelle suhtes ma tunnen, et ta on minust tähtsam.
  4. inimesed mind ründavad või halvasti kohtlevad.
  5. inimesed kohtlevad mind, nagu ma ei oleks oluline.
  6. inimesed minu seltskonda väldivad.
  7. inimesed minu soovidega ei arvesta.
  8. inimesed mind kamandavad ja mulle korraldusi jagavad.
  9. keegi ütleb, et asjad ei ole nii, nagu ma väidan.
  10. ma tunnen ennast kurvana.
  11. ma tunnen süütunnet.
  12. ma tunnen ennast abituna.
  13. ma tunnen ennast kasutuna.
  14. keegi mind kritiseerib ja mind hukka mõistab.
  15. mul on midagi tegemata.
  16. ma millegi üle muretsen ja ärevust tunnen.
  17. midagi on valesti.
  18. asjad ei lähe nii, nagu ma olin enda peas mõelnud.
  19. mind ei väärtustata ja ei tunnustata selle eest, kui ma olen midagi kasulikku teinud....
Neid reegleid võiks jäädagi siia kirjutama - noppisin nendest ainult mõned välja. Ime kah siis, et ma tundsin, et ma piisavalt hea ei ole, kui neid reegleid on niivõrd palju ja piisab ainult, et üks nendest asjadest juhtuks. Kui neid reegleid aga nii palju on, siis milline on tõenäosus, et üks nendest asjadest kindlasti juhtub ja ma saan kinnitust sellele, et ma piisavalt hea ei ole? 100% !!!

Mõtlesin, et teen selle uskumuse reeglid ka ümber - õnnestumise reeglid hästi lihtsaks ning ebaõnnestumise reeglid hästi raskeks.

Üheks õnnestumise nipiks on näiteks see, et lisada tingimuste lausesse sõnad "iga kord" ning "VÕI". Kindlasti võiks tingimusteks määrata sellised asjad, mis sõltuvad sinust endast mitte teistest ning mida sa ise kontrollida saad. Nii ei sõltu sinu väärtusetunne kellestki teisest.

N: Ma olen piisavalt hea iga kord:
  1. kui ma endale teadvustan, et ma olen piisavalt hea just täpselt sellinena, nagu ma olen VÕI
  2. kui ma teen midagi sellist, et areneda VÕI
  3. kui ma oma vigadest õpin VÕI
  4. kui ma kedagi abistan VÕI
  5. kui ma kellelegi kasulik või vajalik olen VÕI
  6. kui ma teen midagi sellist, et enda enesetunnet parandada VÕI
  7. kui ma teen midagi enda heaks VÕI
  8. kui ma teen midagi sellist, et enda elu paremaks muuta VÕI
  9. kui ma teen mõne heateo VÕI
  10. kui ma kedagi tunnustan VÕI
  11. kui ma näitan enda tänutunnet VÕI
  12. kui ma teen midagi paremaks VÕI  jne. jne.

Ebaõnnestumise reeglid.

Ma ei ole piisavalt hea ainult siis, kui ma tunnen iga päev ja kogu aeg pidevat ja ebatervet väärtusetuse tunnet, ma ei tee mitte kunagi midagi selleks, et enda enesetunnet parandada ja kui ma ei mõista mitte kunagi, et tegelikult olen ma piisavalt hea juba praegu täpselt sellisena, nagu ma olen.

Ebaõnnestumise reeglid võiks teha meeletult raskeks ja kasutada sõnastuses selliseid sõnu nagu "ainult siis", "iga päev ja kogu aeg", "pidevat ja ebatervet",  "ja", "mitte kunagi" ning lõppu võiks panna mingi lahenduse, mis selle uskumuse ära nulliks.

Kui õnnestumise reeglid on hästi lihtsad ja ebaõnnestumise reeglid hästi karmid, siis on palju lihtsam pidevalt elust rõõmu tunda ning palju kergem on õnnelik olla. Mis on nii elul viga?
Tasukski kõik enda reeglid üle vaadata, mis mul asjade kohta on ning kui need mind ei teeni, siis ära muuta.

Tegin Floridas peale koolitust samal teemal ka ühe väikese videolõigu:


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar